5 belangrijkste punten waar je 80% tijd kan besparen en makkelijk kan groeien wanneer je Groepslessen en Bootcamps geeft.
“Voordat ik AppyBee gebruikte, moest ik heel veel handmatig regelen. Nu gaat alles geautomatiseerd. Dat scheelt veel tijd en stress.”
Miranda van Spijk PT & Workouts Miranda van Spijk
Wat zijn nu de 5 belangrijkste punten wanneer je Groepslessen en Bootcamps geeft?
1. Boeken van een (proef) training
Oude manier
Klanten bellen of sturen je een bericht via sms, WhatsApp (groep) of e-mail. Oftewel; via verschillende kanalen en apparaten.
Nieuwe manier
Via jouw AppyBee app of website-widget boeken klanten makkelijk en snel hun favoriete training.
Oud resultaat
Je moet de boekingen ‘bij elkaar grabbelen’ en handmatig registreren. Is het druk, dan reageer je misschien laat (boze klant) of vergeet je boekingen te verwerken.
Nieuw resultaat
Klanten weten je goed te vinden en hebben een fijne ervaring. Automatische bevestigingsmails en herinneringen verminderen no shows. En je hoeft niets met de hand te verwerken. Dat doet AppyBee voor je!
Heen en weer bellen, appen of mailen. Agenda’s naast elkaar leggen. Boekingen vastleggen. Het reserveren van een (proef) training was een traag en stroperig proces. AppyBee stroomlijnt en versnelt dat, want klanten boeken via je eigen AppyBee app of website-widgets. Zo bespaar je (enorm) veel tijd en voorkom je no-shows, (te) late antwoorden en gefrustreerde klanten.
Je moet alles correct bijhouden en zelf facturen of betalingsverzoeken versturen. Bijvoorbeeld via de post, mail, een Tikkie, handje contantje of een overschrijving
Oud resultaat
Los van al het werk – versturen betalingen, controleren afschriften, enz. – zijn er altijd klanten die niet (meteen) betalen. En dus ‘mag’ jij daar achteraan. Niet bepaald je hobby!
Nieuwe manier
Klanten betalen voor- of achteraf via je eigen app of website widget. Vind je vooraf wel zo veilig? Met AppyBee kun je klanten daartoe ‘verplichten’ met abonnementen, bundels of eenmalige betalingen voor losse lessen.
Nieuw resultaat
Alle betalingen komen ‘automagisch’ binnen. Je hoeft dus geen nota’s op te stellen, achter niemand aan te bellen en hebt je administratie altijd op orde. Plus: klanten weten precies waar ze aan toe zijn.
Als je betalingen wilde afhandelen, moest je dit handmatig doen door facturen op te maken en/of betalingsverzoeken te versturen. Met alle risico’s, zoals foutjes, niet aangekomen berichten of non-betaling, van dien. AppyBee neemt dat van je over. Betalingen lopen geautomatiseerd en achter facturen aanbellen is verleden tijd.
Klanten bellen, sturen je een app/sms of e-mailen om door te geven dat ze niet komen.
Oud resultaat
Je dient alle annuleringen handmatig te verwerken, wat veel tijd kost, foutgevoelig is en ook nog eens administratief (verrekenen kosten) moet worden afgehandeld. Bovendien komt het vaak voor dat klanten last minute afzeggen.
Nieuwe manier
Klanten annuleren via je eigen AppyBee app of website widget. En zien meteen je annuleringsbeleid.
Nieuw resultaat
Omdat je beleid nu helder is, annuleren minder klanten. En als ze al afzeggen, doen ze dat minder vaak op het laatste moment. Bovendien hoef je annuleringen niet zelf te verwerken. Eindelijk wat tijd voor jezelf!
Als klanten een training wilden annuleren, gebeurde dat via allerlei kanalen, zoals de telefoon, WhatsApp, SMS of mail. Met AppyBee annuleren alle klanten via je AppyBee app of de website-widgets. Zo voorkom je misverstanden. Bovendien is je annuleringsbeleid helder: ‘vijf minuten voor de start’ afzeggingen komen dus niet meer voor. Plus: AppyBee verwerkt het administratief voor je.
Je moet handmatig een WhatsApp (groep) bericht versturen en/of via Instagram of Facebook laten weten dat je verhinderd bent. Bovendien dien je betalingen handmatig terug te storten.
Oud resultaat
Je bent een hoop tijd kwijt en weet niet zeker of klanten je annulering überhaupt hebben gezien. Zo niet, dan kunnen klanten geïrriteerd raken. Knap vervelend!
Nieuwe manier
Je verzendt de annulering via je AppyBee app of website-widget. En boem, alle klanten ontvangen het meteen. Ook fijn: de betalingen worden door AppyBee automatisch afgehandeld. Geen handwerk dus.
Nieuw resultaat
Je bespaart veel tijd en je klanten zijn allemaal tegelijk op de hoogte.
Als je betalingen wilde afhandelen, moest je dit handmatig doen door facturen op te maken en/of betalingsverzoeken te versturen. Met alle risico’s, zoals foutjes, niet aangekomen berichten of non-betaling, van dien. AppyBee neemt dat van je over. Betalingen lopen geautomatiseerd en achter facturen aanbellen is verleden tijd.
Je verstuurd e-mails, post op Instagram en Facebook en/of houdt contact via WhatsApp en SMS.
Oud resultaat
Niet al je klanten houden alle kanalen in de gaten. En dus is de kans groot dat ze je berichten niet of pas laat zien. Bijvoorbeeld als je aanbieding is verlopen! Ook een nadeel: niet alle uitingen zijn in jouw eigen identiteit.
Nieuwe manier
Je stuurt push berichten via je eigen (en dus heel herkenbare) app en/of e-mail. Denk aan YouTube of Vimeo video's, Facebook-berichten of Instagram-posts. AppyBee regelt het!
Nieuw resultaat
Alle geregistreerde klanten ontvangen je berichten en aanbiedingen. En al die informatie staat nu op één plek. Makkelijk te vinden dus! Perfect voor je branding en het versterken van je bedrijfsidentiteit.
Hoe leuk en handig WhatsApp-groepen, Facebook, e-mail, Instagram en de ‘old school’ telefoon ook zijn, je was een hoop tijd kwijt aan het opzetten en bijhouden van klantcommunicatie. Met AppyBee stuur je pushberichten naar je eigen app en de e-mailadressen van al je klanten. Met één klik. En in lijn met je huisstijl.
Ontdek hoe AppyBee jouw fitnessonderneming kan helpen om meer leden te behouden, geen onnodige tijd aan je administratie en agenda te besteden en meer omzet te genereren.