General terms and conditions
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle klanten die een Voorovereenkomst of ander contract met AppyBee LTD sluiten.
Door ondertekening van de Voorovereenkomst verklaart de klant deze voorwaarden te hebben gelezen en te aanvaarden.
AppyBee LTD mag deze voorwaarden wijzigen en stelt de klant hiervan tijdig op de hoogte.
Artikel 1 – Definities
AppyBee
AppyBee LTD, aanbieder van de AppyBee-software en aanvullende diensten.
Diensten
De door AppyBee geleverde functionaliteiten, waaronder (maar niet beperkt tot):
• Software voor administratie, ledenbeheer en facturatie;
• Software voor roosters, reserveringen en toegang;
• Software waarmee Leden lessen, activiteiten of entree kunnen reserveren;
• Aanvullende betaalde diensten, modules en upgrades zoals vermeld op de website van AppyBee.
Klant
Iedere natuurlijke of rechtspersoon die een Voorovereenkomst of contract met AppyBee LTD sluit.
Leden
Consumenten die via de Klant gebruikmaken van AppyBee.
Voorovereenkomst
Het contract tussen de Klant en AppyBee LTD waarin specifieke afspraken zijn vastgelegd.
Transactie
Elke betaling of betalingspoging die via AppyBee tot stand komt.
Artikel 2 – Vereisten voor de Klant
De Klant moet te allen tijde:
• voldoen aan de geldende veiligheids-, privacy- en gebruiksrichtlijnen;
• juiste en volledige informatie aanleveren die AppyBee of een betalingsprovider nodig heeft voor verificaties;
• alle verplichtingen uit de Voorovereenkomst en deze voorwaarden naleven.
AppyBee LTD behoudt te allen tijde het recht om een Klant te weigeren of een aanvraag af te wijzen, zonder verplicht te zijn hiervoor een reden op te geven.
Artikel 3 – Gebruik van AppyBee en abonnementen
De Klant kan een abonnement of aanvullende diensten afnemen onder de volgende voorwaarden:
• Leden accepteren dat AppyBee marketing- en/of informatieve content kan tonen in de software;
• Voor elke Transactie via AppyBee is een vergoeding verschuldigd;
• Alle vergoedingen worden via automatische incasso geïnd en vervolgens gespecificeerd gefactureerd.
Upgrades & extra modules
Het is mogelijk om het pakket tussentijds te upgraden en/of extra modules aan te schaffen.
Elke upgrade wordt aangegaan voor een minimale duur van één (1) jaar.
Reeds betaalde bedragen worden niet gerestitueerd, ongeacht omstandigheden.
Prijswijzigingen
AppyBee LTD mag vergoedingen en tarieven aanpassen.
Wijzigingen worden minimaal 30 dagen vooraf Schriftelijk aangekondigd.
Het is niet mogelijk de overeenkomst op te zeggen vanwege een prijswijziging.
Voortgezet gebruik na de ingangsdatum geldt als instemming met de nieuwe prijs.
Aanvullende diensten
Extra modules, upgrades en aanvullende diensten kunnen worden aangeschaft.
Actuele tarieven zijn beschikbaar op de website van AppyBee.
Ook deze prijzen kunnen worden aangepast met een aankondigingstermijn van 30 dagen.
Artikel 4 – Facturatie & betalingen
De abonnementskosten worden aan het begin van iedere maand via automatische incasso geïnd.
Alle transactiekosten worden automatisch ingehouden door de betaalserviceprovider voordat uitbetalingen aan de Klant plaatsvinden.
Mislukte incasso's
Wanneer de incasso mislukt:
• ontvangt de Klant een betaallink om alsnog binnen de gestelde termijn te betalen;
• worden administratie- en incassokosten van €19 in rekening gebracht;
• behoudt AppyBee LTD het recht om uitbetalingen via de betaalserviceprovider te blokkeren totdat de betaling volledig is voldaan.
• behoudt AppyBee LTD het recht om uitbetalingen tijdelijk te blokkeren in geval van een geschil, annulering of stornering, om te waarborgen dat er voldoende saldo beschikbaar blijft voor eventuele terugbetalingen of correcties
Inhouding via PSP
Indien de incasso mislukt, behoudt AppyBee LTD het recht om openstaande abonnementskosten rechtstreeks via het PSP-account van de Klant in te houden.
Bij beëindiging van het abonnement mag AppyBee LTD eveneens de resterende abonnementskosten inhouden via het PSP-account, tot een maximum van vijf (5) maanden.
Uitblijvende betaling
Wanneer de Klant niet binnen de gestelde termijn betaalt, mag AppyBee LTD:
• het abonnement per direct blokkeren of beëindigen;
• een eindafrekening opstellen en alle openstaande bedragen (abonnement, transactiekosten, btw en eventuele extra kosten) in rekening brengen.
Artikel 5 – Aansprakelijkheid
AppyBee LTD is uitsluitend aansprakelijk voor schade die direct het gevolg is van een tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen, tot maximaal het bedrag dat haar verzekeraar voor die schade uitkeert.
AppyBee LTD is niet aansprakelijk voor schade die Leden van de Klant lijden.
De Klant vrijwaart AppyBee volledig voor alle aanspraken van Leden of derden die voortkomen uit het gebruik van AppyBee of de diensten van de Klant.
Artikel 6 – Beëindiging van de overeenkomst
De overeenkomst wordt aangegaan voor een initiële duur van één (1) jaar.
Na deze periode wordt de overeenkomst stilzwijgend per maand verlengd en kan deze op ieder moment per e-mail worden opgezegd met een opzegtermijn van één (1) kalendermaand.
AppyBee LTD behoudt zich het recht voor de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of verplichtingen op te schorten wanneer de Klant zijn verplichtingen niet nakomt en dit niet binnen vijf (5) werkdagen na melding herstelt.
Directe beëindiging is daarnaast mogelijk wanneer:
• faillissement, schuldsanering of surseance van betaling is aangevraagd of uitgesproken;
• de Klant niet langer voldoet aan de voorwaarden of betalingsverplichtingen.
Schade die ontstaat door beëindiging als gevolg van toedoen van de Klant komt volledig voor rekening van de Klant.
Artikel 7 – Toepasselijk recht
Op deze algemene voorwaarden en de Voorovereenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
